GGzE biedt verschillende vormen van ondersteuning, voor jou en mensen in je omgeving.
 

Je kunt:

  • online behandeling krijgen
  • afspreken op een van onze locaties
  • thuis een afspraak hebben
  • een tijdelijke opname krijgen als het nodig is

Na aanmelding

Na je aanmelding bellen we je om een afspraak te maken voor een intakegesprek. ls je e-mailadres bekend, dan kun je al wat voorbereiden via behandelplatform ‘Minddistrict’. 

We bespreken samen met jou, en eventueel een naaste, welke behandeling of ondersteuning het beste past. Daarna start je. 

Behandeling kan bestaan uit individuele gesprekken, groepsbehandeling, groepsgesprekken of online behandelmodules.

Basis ggz en specialistische ggz

De geestelijke gezondheidszorg maakt onderscheid tussen basis ggz en specialistische ggz: 

  • De basis ggz (Bggz) is bedoeld voor mensen met lichte tot matige psychische klachten.
    In 5 tot 12 sessies per jaar werk je doelgericht aan het verminderen of oplossen van je ongemak. 
  • De specialistische ggz (Sggz) is voor complexere problemen, bijvoorbeeld als je meer klachten tegelijkertijd hebt of als je klachten geregeld terugkomen. 

Basis ggz en specialistische ggz worden vergoed door de zorgverzekeraar. 

Wat kun je verwachten als je een behandeling start bij GGzE? Lees verder.

Contact met je behandelaar

Je behandelaar maakt met jou afspraken over de manier waarop jullie beiden contact houden. 

Heb je een vraag? Neem bij voorkeur eerst contact op met jouw behandelaar. Lukt dat niet, bel dan met (040) 297 33 00.


Als het nodig is kun je 's avonds en in het weekend contact opnemen met de huisartsenpost. Deze kan de GGzE Crisisdienst inschakelen.

Meer weten? We helpen je graag

Neemt contact op met GGzE via deze pagina. 

Contact telefoon